FANDOM

Pudel miniaturowy
CAREWICZ ROSJI Czarna Fuga
CAREWICZ ROSJI Czarna Fuga
Grupa IX FCI
Kraj patronacki Francja
Wymiary
Klasyfikacja
FCI Grupa IX, Sekcja 2,
nr wzorca 172
Wzorce rasy
FCI • • •
• •
Hodowle psów rasy Pudel miniaturowy
Reproduktory rasy Pudel miniaturowy

Pudel miniaturowy to jedna z odmian rasy pudel. Pudle miniaturowe obejmują egzemplarze pomiędzy 28 a 35 cm. Występują w 6 odmianach kolorystycznych :

  • czarny
  • brązowy
  • biały
  • morelowy
  • srebrny
  • red

Na wystawach sędziowane są w 2 grupach - kolorów podstawowych (biały - brązowy - czarny) z prawem do 1 CACIB oraz innych kolorów (morelowy, srebrny, red) z prawem do 1 CACIB.

Obecnie jest to najliczniej reprezentowana odmiana wielkościowa rasy pudel. W Polsce posiadamy wszystkie odmiany kolorystyczne, z tym że najczęstsze to pudle czarne, białe i morelowe. Odmiana srebrna i brązowa spotykana jest w sporadycznie. Pudle miniaturowe oraz średnie coraz częściej pokazują się także na innych imprezach kynologicznych. Bardzo skoczne, temperamentne, zwrotne i pojętne biegają na torach Agility zajmując wysokie lokaty. Ich temperament oraz psychika sprawiają że są psami wszechstronnymi. Sprawdzają się bardzo dobrze jako psy domowe zarówno dla osób starszych jak i dla rodzin z dziećmi. Wymagają konsekwentnego podejścia oraz częstych zabiegów pielęgnacyjnych - regularnego szczotkowania i kąpania. Rosnąca stale wełnista szata wymaga regularnych wizyt u fryzjera.

Suprelby illuminating data here, thanks!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki