FANDOM

Piotr Kartawik - pułkownik wojska polskiego, kynolog, hodowca psów. W 1959 roku zajął się rekonstrukcją rasy Ogar polski zakładając hodowlę "Z Kresów" i sprowadzając z Litwy trzy psy BURZANA, ZORKĘ oraz CZITĘ.

Artykuł do rozbudowy Ten artykuł wymaga rozbudowania, jeśli możesz, uzupełnij go.Dużo nieścisłości w dotychczasowym zapisie. Psy zostały sprowadzone nie z Litwy a z Białorusi. W sumie sprowadzono pięć a nie trzy psy i to w szczególny sposób. Ponieważ był problem z odprawą celną, psy do przesiedlenia na teren Polski zostały przygotowane w sposób trudny do wyobrażenia. Po zakupie sześciu psów, przez okres około około tygodnia były one karmione w samochodzie. Po porządnych ich przegłodzeniu, auto "karmnik" podjechało do odprawy celnej i tam zostało odprawione na stronę polską. W tym czasie wypuszczono psy z innego auta i te pędem ruszyłu w strone auta "karmnika". Jeden z nich został zatrzymany przez celników ale pozostałych pięć przedostało sie do Polski. Tak zaczęła się odbudowa tej rasy na terenach polskich. Później dokupiono (już oficjalnie) jeszcze jednego psa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki