FANDOM

Labrador Retriver - Jespah in a dandelion sea.jpg

Labrador retriever - rasa psa specjalizującego się w aportowaniu.

O rasie Edytuj

Są zaliczane do grupy psów aportujących. Pies o charakterze bardzo przyjaznym. Jest idealnym psem rodzinnym. Bardzo przywiązuje się do swojego właściciela. Są bardzo posłusznymi psami,szybko się uczą. Labladory żyją około 12 lat.

Zachowanie Edytuj

Są to psy bardzo energiczne potrzebujące dużo ruchu. Co wiąże się z potrzbą zapewnienia im go. Nie udostępnianie takiej możliwości psu, powoduje choróby takie jak otyłość i chore stawy, również powoduje nadpobudliwość u psa, co może spowodować wiele niepożądanych zachowań np.niszczenie sprzętów domowych.

Użytkowność Edytuj

Dawniej używane były jako psy przynoszące myśliwemu zwierzyne, przede wszystkim ptaki. Labradory mają bardzo cenioną ceche, potrafią zapamiętać miejsca upadku kilku postrzelonych ptaków, a natępnie przynosić je jeden po drugim myśliwemu.Labradory to też psy rybackie,ponieważ bardzo lubią wodę mogą do niej wskoczyć i złapać kilka ryb.

Ciekawostka Edytuj

Związki kynologiczne zajerestrowały że najbardziej popularna rasą w Polsce, USA i Wielkiej Brytani są właśnie labradory.

Szczeniaki Edytuj

Szczeniaki tej rasy nie lubią zostawać same w domu, często kończy się to niszczeniem sprzętu domowego. Ale z czasem kiedy pies dojrzeje przystosuje się.

11a.JPG

Wygląd Edytuj

Rasa ta występuje w odcieniach jasnego biszkoptu do ognistego pomarańczu, brązu oraz czerni. Pies ten powinnien sprawiać wrażenie silnej budowy, szerokiej czaski, dobrze rozwiniętej klatki piersiowej, żebra dobrze wysklepione, kończyny tylne oraz lędźwie mocne i szerokie. Sierść powinna byc krótka, przylegająca, bujna, niefalista oraz twarda w dotyku. Sieść labradorów nie przepuszcza wilogoci przez podszerstek. Ogon jest gruby u nasady, ale zwęzający się ku końcu, średniej długości, jest on pokryty krótką i gęsta sierścią. Oczy średniej wielkości, dają wyraz łagodny oraz inteligentny, występują w kolorze brązu lub orzecha.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki